(مسأله 2959): اگر مرد مکلّف در حال اختیار با مرد یا پسرى لواط کند حد او بنا بر مشهور کشتن است، و فرق بین محصن و غیر محصن نیست. و حاکم شرع در قتل مخیر است بین کشتن با شمشیر، و سوزانیدن در آتش، و بستن دست و پاى او و پرت نمودن از بالاى کوه، یا هواپیما، یا ساختمان مرتفع، و یا اینکه دیوار را بر بالاى او خراب کنند یا سنگسار نمایند. ولى مقتضاى احتیاط تفصیل است بین محصن که باید کشته شود و غیر محصن که باید صد تازیانه زده شود و اما لواط دهنده اگر بالغ و عاقل و مختار باشد حدّش کشتن است. و فرق بین محصن و غیر محصن نیست، و اگر طفل باشد کشته نمى شود و باید تأدیب شود.
(مسأله 2960): اگر مقدمات عمل را انجام داده باشند و دخول صورت نگرفته باشد، باید هر کدام را صد تازیانه بزنند.
(مسأله 2961): ثابت شدن لواط مثل زنا، یا با قرار، چهار مرتبه، در چهار مجلس مى باشد، و یا به شهادت دادن چهار مرد عادل که به نفس عمل شهادت دهند.
(مسأله 2962): اگر مکلّف، پسرى را از روى شهوت ببوسد، حاکم شرع از سى تازیانه، تا نود و نه تازیانه، هر مقدار صلاح مى داند به او مى زند. و در روایت آمده است که: (خداوند دهانه اى از آتش به دهان او مى زند، و ملائکه آسمان و زمین، و ملائکه رحمت و غضب لعنش مى کنند، و خداوند
جهنم را برایش مهیا مى کند.) ولى اگر پشیمان شود و توبه کند خداوند توبه اش را مى پذیرد.
(مسأله 2963): اگر مکلّفى مرد و زن را براى زنا، و یا مرد و پسر را براى لواط بهم برساند حدّش این است که هفتاد و پنج تازیانه باید به او بزنند چه مرد باشد یا زن. و مشهور بین فقها این است که اگر مرد باشد بعد از آن سرش را مى تراشند و در کوچه و بازار مى گردانند و بعد تبعیدش مى کنند. ولى این حکم ثابت نیست.
(مسأله 2964): اگر شخص بالغ عاقل بخواهد با زنى زنا کند و یا با پسرى لواط نماید، و بدون اینکه بکشند جلوگیرى از او ممکن نباشد، کشتن او جائز است.
(مسأله 2965): نزدیکى کردن با حیوانات حرام است، و حاکم شرع فاعل را تعزیر مى کند، و حکم حیوان که با او نزدیکى شده، در باب خوردنیها گذشت.

دانلود 2- حد لواط – آیت الله محقق کابلی

لینک کوتاه: https://porsan.org/?p=1328